viernes, 9 de mayo de 2014

Melcion Mateu guanya els Jocs Florals de Barcelona 2014



Aquest dimarts s'ha fet públic el nom del guanyador dels Jocs Florals de Barcelona 2014: Melcion Mateu, amb el poemari 'Illes lligades', rep el Premi de Poesia.
Melcion Mateu (Barcelona, 1971) és autor de tres poemaris: 'Vida evident' (Premi Octavio Paz 1998); 'Ningú, petit' (2002) i 'Jardí amb cangurs' (2005). També ha traduït al català autors com Siri Hustvedt, Michael Ondaatje o John Ashbery. En aquesta edició dels Jocs Florals s'han presentat 90 poemaris al premi de poesia.
Admiro aquest mestre que em va ensenyar què hi podem trobar al fons d'un sonet.
Una mostra de la seva poesia:
Rutina

Faig el que fan els pobres: dilluns
em toca menjar fetge; dimarts llenties;
els dimecres em faig un te amb llimona,
em passejo pel Born, recullo mostres
de quitina, d’esperma i de verí,
llegeixo Kant a alguna biblioteca
—no hi ha res tan sublim—,
enraono tot sol als bancs del parc,
són verds i em coneixen:
tinc un amor i dormim plegats
a la mateixa màrfega.

Però algun dia res no serà igual,
no tindrà límits la meva fortuna:
seran meus tots els mars, el cel i les muntanyes,
al meu jardí hi viuran cangurs,
seré el somni d’alguns, els Reis Mags es moriran d’enveja,
i potser es faran la guerra els meus hereus
—amb el vent, amb el foc—
de tant com es vendran aquests poemes.

8 comentarios:

  1. Respuestas
    1. Sí, Puigcarbó, et dic el mateix que a en Miquel. Bon poeta en Melcion Mateu.
      Salud

      Eliminar
  2. No coneixia l'autor, mea culpa!, i vull afanyar-me a esmenar aquesta mancança, perquè aquest poema m'ha agradat, i això pinta bé. Buscaré els seus llibres. Gràcies!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Amic KRT, crec que aquest premi està molt ben concedit. En Melcion Mateu es un poeta magnífic, he llegit tot el que ha publicat i puc dir-te que es absolutament recomanable.
      Salut

      Eliminar
  3. Yo siempre digo y hasta la saciedad: que para escribir poemas con esta sutileza: a las cosas rutinarias que siempre parecen que tienen color gris(muy elegante pero...falto de chispa)...Se tiene que tener mucha sensibilidad.para que hasta lo más rastrero sea bello...

    Un premio bien merecido, aunque no conozco al autor:pero sabiendo que eres un erudito en la materia me dejo aconsejar.

    Muchas gracias por compartir esta noticia.

    Me ha encantado de verdad!

    Un abrazo,desaparezco por una temporada larga "Selectividad" y sus consecuencias...

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Querida Bertha, este poeta, Melcion Mateu, es un hombre de gran sensibilidad, te lo aseguro, admiro su poesía.
      Me sabe mal que te marches por una temporada y me sabe muy mal que la temporada sea larga, deseo que todo te vaya bien.
      Un abrazo.

      Eliminar